Samsung Ice Maker nu oferă gheață [Cum se repară]

Dacă un aparat de gheață Samsung nu aruncă gheață, acest lucru poate fi frustrant. Cu toate acestea, acest articol vă ghidează cum să depanați și să remediați problema.

Mașina de gheață pentru frigidere Samsung nu aruncă gheață – Ce trebuie făcut

Procedați după cum urmează dacă mașina de gheață din frigiderul dumneavoastră Samsung nu aruncă gheață:

1. Verificați cantitatea de gheață din găleata de gheață

Scoateți găleata de gheață din frigider și verificați dacă există gheață în interiorul ei. Îndepărtarea mașinii de gheață depinde de modelul de frigider Samsung pe care îl aveți.

Cu toate acestea, de obicei, este destul de simplu de făcut – trageți-l direct în afară sau prindeți partea de jos, ridicați-l și trageți-l în timp ce faceți acest lucru.

Dacă gheața din găleată apare sub formă de smocuri, aceasta ar explica problema de descărcare. Pentru a remedia acest lucru, aplicați puțină căldură. Acest lucru poate fi la fel de simplu ca și cum ați lăsa găleata cu gheață afară pentru o perioadă de timp sau ați lăsa ușa congelatorului deschisă.

Puteți arunca în chiuvetă orice bucată de gheață care nu se sparge în timpul dezghețului. Acest lucru permite altor bucăți mai mici să se topească până la dimensiuni dispensabile. În plus, dozatorul de gheață nu poate distribui bucăți mari și, de obicei, este imposibil ca mașina de găurit să le spargă.

Gheața aglomerată nu se poate arunca cu ușurință și este cauzată, de obicei, de o distribuire neregulată.

Cu alte cuvinte, dacă nu folosiți mașina de gheață în mod regulat, mașina de gheață nu va porni pentru a sparge gheața în cuburi. Ca urmare, aceasta se va contopi.

Notă: Când puneți găleata de gheață la loc, asigurați-vă că aceasta intră și se fixează corect. În caz contrar, este posibil ca motorul cu șurubelniță să funcționeze eliberând gheață, dar nu va exista gheață în găleată deoarece mașina de gheață nu o detectează.

Schimbați puțin unghiul găleții atunci când o introduceți până când aceasta devine incorectă.

2. Verificați funcția de blocare pentru copii

Dacă funcția de blocare pentru copii este activă, aceasta blochează dozatorul și afișajul. Astfel, chiar dacă în găleata de gheață este gheață aruncată, nu veți putea să o distribuiți. Unele modele de frigidere Samsung au o funcție de blocare a dozatorului și ar putea fi activată dacă aveți un astfel de model.

Pentru a dezactiva Blocarea pentru copii sau blocarea dozatorului, consultați manualul de utilizare al frigiderului pentru a vedea instrucțiunile.

3. Verificarea regulatorului din aparatul de gheață

Nu toate mașinile de făcut gheață sunt echipate cu un raker. Dar dacă aparatul dvs. de gheață Samsung are unul, verificați dacă există vreo bucată de gheață depusă în el. Aceasta ar explica de ce aparatul de gheață nu este capabil să distribuie gheață.

Dacă există, îndepărtați bucățile cu mâna. Iar dacă există un exces de gheață în interiorul mașinii de făcut gheață, reduceți-l pentru a permite greblorului să mute gheața.

Râșnița distribuie uniform gheața din mașina de gheață înainte de a o distribui. Făcând acest lucru, uneori se împiedică formarea gheții în bucăți. Cu toate acestea, dacă se întâmplă ca gheața să se aglomereze sau să fuzioneze pentru a forma bucăți, aceste bucăți pot opri funcționarea raclei. Iar dacă racleta nu funcționează, este posibil ca mașina de gheață să nu distribuie gheață.

4. Verificați distribuitorul de gheață

Aruncați o privire în interiorul jgheabului de gheață pentru a vedea dacă există vreo bucată de gheață blocată acolo. Acesta este un alt motiv pentru care nu ar exista nicio scurgere de gheață din mașina de gheață.

În cazul în care există gheață în el, împingeți ușor bucata pentru a încerca să o spargeți. Dacă acest lucru nu funcționează, turnați apă caldă în jgheab. Puteți opta, de asemenea, să lăsați gheața să se topească în mod natural.

Uneori, gheața poate intra în jgheab într-un mod greșit și se poate bloca acolo. Acest lucru blochează distribuirea altor cuburi de gheață. Iar dacă gheața nu este dislocată, alte cuburi se vor alătura și vor forma în timp o bucată și mai mare.

5. Verificați motorul burghiului

Inspectați motorul de la mașina de găurit din partea din spate a peretelui congelatorului pentru a vedea dacă este sau nu înghețat. Dacă este, înseamnă că nu există nimic care să împingă cuburile de gheață spre dozator și în găleata de gheață.

Prin urmare, apăsați manual pârghia care controlează burghiul pentru a-l pune în funcțiune. Atunci când o face, căldura produsă de aceasta va dezgheța gheața din jurul ei. Acest lucru rezolvă problema, dar nu definitiv.

Există un motiv pentru care apa a ajuns în spatele peretelui, în motor și a înghețat acolo. Trebuie să aflați cum și de ce. Și pentru că această reparație solicită motorul de la burlan, poate provoca deteriorarea acestuia. În plus, excesul de umiditate ar putea să îl deterioreze permanent.

Este posibil să doriți să depanați sistemul de dezghețare al unității sau orice altă componentă care controlează temperatura. Dacă nu sunteți sigur despre cum să faceți acest lucru, raportați problema la Samsung și solicitați service imediat.

6. Asigurați-vă că există gheață

Acesta ar trebui să fie primul lucru care trebuie făcut – verificarea găleții de gheață pentru a vă asigura că există gheață în ea. De cele mai multe ori, aceasta este problema. Ați putea presupune că aparatul de gheață produce gheață în timp ce nici măcar nu este pornit.

Prin urmare, dacă nu există gheață în găleată, asigurați-vă că aparatul de gheață este pornit și că funcția de gheață este activată. Când este pe Ice Off (Gheață oprită), nu va exista gheață. Iar atunci când brațul de închidere nu funcționează corect, nu va exista gheață.

De asemenea, asigurați-vă că supapa de apă furnizează apă către aparatul de gheață. Acest lucru presupune verificarea presiunii apei și a conexiunilor supapei. Puteți verifica solenoidul supapei folosind un multimetru pentru a verifica continuitatea și puterea.

În plus, dacă funcția de dezghețare a mașinii de făcut gheață este defectă, nu va exista căldură pentru a dezlipi gheața din forma de gheață. Ca urmare, gheața nu va cădea în găleata de gheață.

Deci, verificați funcția de dezghețare. Dacă nu reușiți să o depanați singur, solicitați unui agent profesionist de reparații frigidere să o verifice și să o repare, dacă este necesar.

Opriți aparatul de gheață

În cele din urmă, este important să opriți aparatul de gheață în perioadele în care nu este necesar. Făcând acest lucru, aparatul continuă să funcționeze în mod optim, prevenind astfel multe probleme. Dar dacă este mereu în uz, asigurați-vă că îl întrețineți în mod regulat. Întreținerea regulată ajută, de asemenea, la prevenirea multor probleme ale mașinii de gheață.

Notă rapidă

Dacă nimic altceva nu reușește și aparatul de gheață Samsung tot nu aruncă gheață, resetați-l sau testați-l. Faceți acest lucru apăsând butonul de pe partea laterală sau din față a aparatului de gheață și menținându-l apăsat timp de câteva secunde.

O sonerie vă va anunța când trebuie să o eliberați, deoarece începe testul de resetare. De asemenea, o sonerie vă va anunța când se termină și dacă testul a reușit.

Resetarea mașinii de gheață corectează de obicei unele defecțiuni și erori. Cu toate acestea, dacă resetarea nu funcționează, deconectați unitatea de la alimentare, lăsați un interval de două minute, reconectați-o și încercați din nou testul. Faceți acest lucru mai ales dacă nu auziți al doilea semnal sonor.

Iar dacă aparatul de gheață rămâne la fel, contactați Samsung pentru a solicita service imediat. Ca alternativă, discutați cu oricare dintre agenții noștri disponibili pentru repararea frigiderelor. Aceștia au expertiza necesară pentru a rezolva problema aparatului de gheață sau pentru a oferi sfaturi.