Nu există gheață în frigiderul Samsung [Cum se repară]

Nu există gheață în frigiderul tău Samsung și nu știi ce să faci? Acest articol detaliază cum să remediezi această problemă rapid și ușor.

Nu există gheață din frigiderul Samsung – Soluție rapidă

Dacă un frigider Samsung nu produce gheață, verificați producătorul de gheață. Iată ce trebuie să faceți pentru a remedia problema:

  • Asigurați-vă că aparatul de gheață este pornit

Pictograma etichetată Ice Off (Gheață oprită) nu ar trebui să fie aprinsă dacă aparatul de gheață este pornit. Deci, dacă este aprinsă, înseamnă că mașina de gheață este oprită. Pentru a o schimba, consultați manualul de utilizare al frigiderului.

În cazul frigiderelor cu congelator montat pe partea superioară, veți vedea pictograma etichetată Ice On. Aceasta ar trebui să fie aprinsă dacă aparatul de gheață din frigider va produce gheață.

  • Asigurați-vă că presiunea apei este suficientă

Dacă presiunea apei este scăzută, aparatul de gheață nu va primi apă de la supapa de admisie. În consecință, frigiderul nu va putea să dea gheață.

Pentru a determina dacă presiunea este suficientă, încercați să distribuiți apă într-o cană până la ¾ din volumul de apă în 10 secunde. Dacă reușiți să faceți acest lucru înseamnă că presiunea este suficientă.

În caz contrar, reglați presiunea pentru a o mări. Dacă nu sunteți sigur cum să faceți acest lucru, solicitați unui instalator sau unui agent de reparații frigidere să vină și să vă rezolve problema.

De asemenea, puteți verifica filtrul de apă. Un filtru înfundat afectează presiunea apei. Dacă nu ați schimbat filtrul de mai mult de 6 luni, acesta ar putea cauza o problemă cu presiunea apei. Așadar, schimbați-l.

Iar dacă l-ați schimbat recent, dar este vorba de un tip greșit de filtru sau a fost introdus necorespunzător, folosiți tipul potrivit și asigurați-vă că l-ați introdus corect. Manualul dumneavoastră de utilizare conține instrucțiuni privind modul de înlocuire a filtrului.

  • Asigurați-vă că există gheață în găleată

Dacă nu există gheață în găleata de gheață, frigiderul nu va avea gheață de distribuit. Prin urmare, verificați găleata de gheață pentru a vă asigura că există gheață în ea.

Dacă nu există, setați aparatul de gheață pentru a produce gheață. Dar dacă există gheață în găleată, dar frigiderul nu o distribuie, atunci există o problemă cu distribuitorul.

  • Cupa este așezată corect?

Asigurați-vă că găleata cu gheață este așezată corect în frigider. În caz contrar, motorul care împinge gheața afară nu se va conecta cu găleata. Astfel, chiar dacă motorul funcționează pentru a scoate gheața, nu va exista gheață.

Este blocată deschiderea distribuitorului?

Gheața sau resturile ar putea bloca deschiderea dozatorului, împiedicând ieșirea gheții. Dacă nu sunteți sigur de acest lucru, turnați puțină apă pe deschidere. Aceasta ar trebui să elibereze tot ce se află în cale. Când apa curge liber și limpede, goliți găleata de gheață și uscați-o complet înainte de a o pune la loc.

  • Este activat dispozitivul de blocare pentru copii?

Blocarea pentru copii împiedică funcționarea distribuitorului. Dacă este activat, pictograma care reprezintă un lacăt va fi aprinsă. Pentru unele modele, există un dispozitiv de blocare a dozatorului care blochează dozatorul.

Pentru a dezactiva oricare dintre încuietori, consultați manualul de utilizare al frigiderului pentru instrucțiunile de urmat.

  • Este conectat corect cablajul?

Dacă ați îndepărtat vreodată ușa frigiderului și de atunci unitatea nu a mai distribuit gheață, este posibil ca instalația electrică să fie conectată greșit. De asemenea, dacă nu puteți auzi motorul de la mașina de găurit atunci când încercați să distribuiți gheață, verificați cablajul.

Pentru pașii de reparare a cablajului, citiți manualul de utilizare al frigiderului pentru instrucțiunile de urmat.

  • Resetarea sau testarea aparatului de gheață

Dacă nu există gheață în frigiderul Samsung, verificați manualul frigiderului pentru a găsi locația butonului de testare sau de resetare pentru modelul de frigider Samsung pe care îl dețineți. Când găsiți butonul, apăsați-l și mențineți-l apăsat timp de aproximativ 10 secunde sau până când se aude un clopoțel.

Acest semnal sonor indică începerea testului aparatului de gheață, iar testul durează aproximativ 6 minute. Gheața ar trebui să cadă în găleata de gheață pe măsură ce supapa de apă umple aparatul de gheață cu apă. Acest lucru arată că mașina de gheață este în stare bună de funcționare.

Atunci când ciclul de testare se încheie cu succes, se va auzi un alt semnal sonor pentru a indica acest lucru. În acest fel, știți că aparatul de gheață s-a resetat cu succes.

Cu toate acestea, dacă nu se aude nicio sonerie atunci când apăsați butonul de testare și îl mențineți apăsat sau dacă nu se aude nicio sonerie la sfârșitul ciclului, deconectați frigiderul de la alimentare. Așteptați aproximativ 2 minute înainte de a porni din nou frigiderul.

Dacă pe afișaj nu apare niciun cod de eroare, încercați să executați din nou ciclul de testare sau de resetare. Dacă în continuare nu apare niciun semnal sonor, raportați problema la centrul de service Samsung și solicitați service.

Notă: Lăsați frigiderul aproximativ 24 de ore după resetarea aparatului de gheață pentru ca acesta să reia producția normală de gheață. Veți ști acest lucru atunci când aparatul de gheață produce cel puțin 2 tăvițe de gheață în decurs de 3 ore.

Acest lucru nu înseamnă că mașina de gheață nu va produce gheață în acest interval de timp. Dar distribuiți gheața des, astfel încât găleata de gheață să nu se umple prea mult. În caz contrar, aparatul va interpreta că găleata este plină și nu va mai produce gheață.

Dacă nici după acest interval de timp nu există gheață, raportați imediat problema la centrul de asistență Samsung.

Aparatul de gheață Samsung dă apă – Ce trebuie făcut

Dacă aparatul de gheață din frigiderul Samsung oferă doar apă și nu gheață, procedați după cum urmează:

  1. Asigurați-vă că există gheață

Este posibil ca aparatul de gheață să nu aibă gheață pentru a o vărsa în găleata de gheață. Aceasta înseamnă că mașina de gheață nu produce gheață.

  1. Asigurați-vă că selectați gheață

Dar dacă există gheață în mașina de gheață sau în găleata de gheață, dar primiți doar apă, asigurați-vă că selectați gheață. Uneori, atunci când selectați gheață pe panou, ați putea selecta din greșeală apă.

Dacă selectați gheață, treceți de la gheață cubulețe la gheață pisată și încercați să distribuiți cele două tipuri. Acest lucru ar trebui să vă spună dacă problema este distribuitorul de gheață.

  1. Inspectați fasciculul de cabluri

Dacă cablajul de cabluri al distribuitorului și al panoului de control este conectat greșit, distribuitorul nu va putea distribui nimic. Cablajul se găsește deasupra ușii din stânga a frigiderului.

Cu ajutorul unei șurubelnițe Philip, deșurubați șuruburile care țin în poziție capacul balamalei ușii și scoateți-l. În continuare, deconectați și reconectați cablajul pentru a vă asigura că este montat corect de această dată. Montați la loc capacul balamalei ușii și montați din nou șuruburile.

Instrucțiunile din manualul de utilizare vă vor îndruma cum să faceți acest lucru.

Dacă prin toate cele de mai sus nu se rezolvă problema aparatului de gheață care distribuie doar apă, contactați centrul de service Samsung pentru a solicita service.

Notă: Modelele de frigidere Samsung RS22T și RS27T au de obicei 2 conducte de apă. Dacă le conectați încrucișat, funcțiile distribuitorului de apă și gheață nu vor funcționa corect. Așadar, dacă aveți unul dintre aceste modele, verificați liniile de apă dacă dozatorul a avut această problemă de la instalare sau dacă nu a funcționat niciodată.

Recapitulare

Dacă nu există gheață într-un frigider Samsung, asigurați-vă că mașina de gheață este în stare bună de funcționare. Și asigurați-vă că apa intră în frigider.

În plus, solicitați servicii de service de la Samsung dacă nu sunteți sigur că veți rezolva problema, mai ales dacă există o garanție activă. Ca alternativă, discutați cu oricare dintre tehnicienii noștri profesioniști pentru asistență.