Frigiderul Samsung nu face gheață [Cum se repară]

Acest articol se referă la problema unui frigider Samsung care nu face gheață. Așadar, dacă aveți această problemă, aflați cum să o remediați aici.

Frigiderul meu Samsung nu face gheață – Ce trebuie să fac

Dacă observați că frigiderul Samsung nu produce gheață, atunci verificați producătorul de gheață. Pentru a determina funcționalitatea producătorului de gheață, faceți următoarele:

1. Asigurați-vă că aparatul de gheață este pornit

Dacă aparatul de gheață este pornit, pictograma Ice Off (Gheață oprită) nu ar trebui să fie aprinsă. Așadar, dacă observați că pictograma este aprinsă, înseamnă că mașina de gheață este oprită.

Pentru a afla cum se trece de la aprins la stins pentru ca mașina de gheață să poată porni, consultați manualul de utilizare al frigiderului. Procesul diferă în funcție de modelul de frigider.

2. Verificați găleata cu gheață

Dacă aparatul de gheață este pornit, verificați găleata de gheață pentru a vedea dacă există gheață în ea. Dacă există gheață, dar frigiderul nu o distribuie, scoateți manual găleata de gheață și aruncați gheața.

Iar dacă observați că gheața este sub formă de cocoloașe sau că este topită, se va explica de ce distribuitorul nu o distribuie. De asemenea, puteți verifica deschiderea dozatorului pentru a vedea dacă nu cumva bucăți de gheață o blochează.

În acest caz, turnați puțină apă caldă prin deschidere. Apoi, uscați găleata de gheață pe care o puneți la loc.

Atunci când îl puneți înăuntru, asigurați-vă că găleata se fixează în poziție. În caz contrar, aparatul nu va putea să arunce gheața în găleată. Astfel, chiar dacă există gheață, nu puteți scoate niciuna.

3. Verificați presiunea apei

Pentru a verifica presiunea apei din dozator, încercați să distribuiți cel puțin ¾ dintr-o ceașcă în aproximativ 10 secunde. Dacă reușiți, înseamnă că presiunea apei este suficientă, dar dacă nu puteți, scoateți filtrul de apă și încercați din nou să distribuiți.

Dacă presiunea crește, știți că filtrul este înfundat. Înlocuiți-l cu unul care este compatibil cu frigiderele Samsung.

Cu toate acestea, dacă nu se aplică niciunul dintre aceste cazuri, trebuie să măriți presiunea manual. Frigiderul nu controlează presiunea, așa că reglați-o la sursa de alimentare cu apă a casei. Dacă nu știți cum să faceți acest lucru, căutați un instalator calificat sau un agent de reparații frigidere pentru a rezolva problema.

4. Inspectați conducta de alimentare cu apă

Îndepărtați frigiderul de perete și deconectați-l de la sursa de alimentare. Acum, aveți acces la conductă, care este de obicei un furtun alb subțire. Veți putea vedea dacă în interiorul acestuia a înghețat o parte din apă.

Închideți robinetul de apă și turnați apă caldă pe conductă pentru a topi apa înghețată. O altă opțiune este să lăsați pur și simplu frigiderul deconectat de la sursa de alimentare timp de cel puțin 2 ore. Acest lucru are grijă de conducta de apă înghețată.

5. Resetarea sau testarea aparatului de gheață

Pentru a găsi butonul de resetare sau de testare a aparatului de gheață, este posibil să trebuiască să scoateți găleata de gheață. Când găsiți butonul, atingeți-l și țineți-l apăsat timp de aproximativ 10 secunde sau până când se aude un clopoțel.

Ciclul durează de obicei aproximativ 6 minute. La sfârșitul testului, se va auzi un alt semnal sonor, indicând că aparatul de gheață a fost testat bine.

Dacă nu se aude primul sau al doilea semnal sonor, deconectați frigiderul de la priza de perete, așteptați aproximativ 2 minute și conectați-l din nou. Încercați să îl resetați sau să îl testați din nou. Dacă acest lucru nu funcționează, contactați centrul de service Samsung pentru a raporta problema și a solicita service.

Notă: Este important să acordați frigiderului aproximativ 24 de ore pentru a începe să producă gheață după resetarea aparatului de gheață. Deși este posibil ca acesta să facă gheață mai devreme de atât, este nevoie de acest timp pentru a reveni la funcționarea normală.

Cu toate acestea, distribuiți gheața produsă în această perioadă de 24 de ore. Acest lucru se datorează faptului că, dacă găleata de gheață este plină, aparatul va înceta să mai producă gheață.

Acești pași se aplică și în cazul în care un congelator Samsung nu produce gheață.

De ce frigiderul meu Samsung nu mai face gheață

Următoarele sunt posibilele motive pentru care frigiderul dvs. Samsung a încetat să mai facă gheață:

1. Găleata de gheață este plină sau introdusă incorect

Dacă găleata de gheață este plină și nu distribuiți gheață, mașina de gheață va citi acest lucru și nu va mai produce gheață. Prin urmare, asigurați-vă că distribuiți gheața în mod regulat dacă aveți nevoie ca mașina de gheață să continue să funcționeze.

În cazul în care nu folosiți în mod regulat aparatul de gheață, opriți-l. Porniți-o doar atunci când trebuie să o folosiți. Dacă îl lăsați pornit chiar și atunci când nu este utilizat, poate face gheață proastă sau chiar poate deteriora aparatul.

Iar dacă găleata de gheață nu este introdusă corect, scoateți-o și reintroduceți-o. Manualul de utilizare al frigiderului detaliază modul în care se face acest lucru pentru modelul dvs. specific.

Asigurați-vă că găleata se fixează la locul ei, astfel încât gheața să poată cădea în ea. În caz contrar, nu se va distribui gheață și va părea că frigiderul nu mai produce gheață.

2. Conducta de apă este înghețată

Dezghețați gheața din conducta de alimentare, dacă este prezentă, turnând apă caldă de la o crăticioară de curcan peste țeavă. Alternativ, puteți scoate frigiderul din priză și îl puteți lăsa să stea timp de aproximativ 2 ore.

Nu va fi apă în aparatul de gheață pentru a produce gheață dacă conducta de apă este blocată de gheață. Din această cauză, frigiderul nu va mai produce gheață.

3. Filtrul de apă trebuie schimbat

Dacă nu ați înlocuit filtrul de apă de mai mult de 6 luni, înlocuiți-l cât mai curând posibil. Acest lucru va explica incapacitatea frigiderului de a produce gheață. Asigurați-vă că folosiți un filtru de apă care se potrivește unui frigider Samsung.

Dar dacă l-ați schimbat recent și totuși frigiderul nu mai produce gheață, scoateți filtrul și lăsați aparatul să mai aștepte puțin timp. Dacă există gheață, atunci știți că filtrul a fost problema. Schimbați-l.

4. Presiunea apei este insuficientă

Încercați să umpleți un pahar cu apă de la dozator. Dacă este nevoie de mai mult de 10 secunde pentru a umple ¾ din pahar, înseamnă că presiunea apei nu este suficientă.

Un filtru de apă înfundat sau greșit poate afecta presiunea. Prin urmare, îndepărtați filtrul și încercați din nou să distribuiți apă. Înlocuiți filtrul dacă presiunea crește. În caz contrar, reglați-o pur și simplu manual la sursă.

Presiunea insuficientă a apei afectează viteza cu care apa umple aparatul de gheață. Supapa de admisie a apei nu poate permite ca apa să umple aparatul dacă presiunea psi este mai mică de 20.

5. Mașina de gheață este defectă

Testați părțile principale ale aparatului de gheață înainte de a putea stabili că aparatul în sine este defect. Dacă toate piesele se verifică bine și totuși nu există producție de gheață, este posibil să trebuiască să înlocuiți întregul ansamblu al mașinii de gheață.

Cum știe un aparat de gheață Samsung când să nu mai facă gheață?

Un aparat de gheață Samsung știe când să se oprească din produs gheață atunci când găleata de gheață este plină. În funcție de modelul de frigider Samsung pe care îl aveți, acest lucru funcționează folosind două metode.

În primul rând, există un senzor optic care detectează că gheața a umplut găleata de gheață. Astfel, oprește automat producția de gheață până când găleata de gheață este goală. Când simte că este goală, declanșează aparatul de gheață într-un alt ciclu de producere a gheții.

În al doilea rând, există un braț mecanic sau un braț de închidere care este împins în sus atunci când gheața se adună în găleată. Când acesta este ridicat, ciclul de producere a gheții se oprește. De îndată ce o parte sau toată gheața este îndepărtată, brațul coboară și începe un alt ciclu.

Cum face un congelator Samsung gheață?

Un congelator Samsung produce gheață prin intermediul unui aparat de gheață. Pentru ca producătorul de gheață din congelatorul Samsung să facă gheață, un temporizator informează supapa de intrare a apei să se deschidă și să permită apei să umple forma de gheață. Supapa rămâne deschisă timp de câteva secunde. Apoi, aceasta se închide.

Temperatura din congelator este cea care îngheață apa din matriță, nu mașina de gheață în sine. De fapt, o mașină de gheață Samsung folosește sistemul de refrigerare care răcește atât secțiunea frigiderului, cât și cea a congelatorului pentru a îngheța apa. Așadar, setarea unei temperaturi suficient de scăzute, conform standardului recomandat, este importantă.

Un termostat de temperatură încorporat în aparatul de gheață detectează momentul în care apa a înghețat. Apoi, acesta solicită serpentinei de încălzire de sub matriță să încălzească partea inferioară. În acest fel, slăbește gheața, care este lipită de corpul formei, astfel încât aceasta se desprinde cu ușurință.

Pentru a ejecta cuburile de gheață în găleata de gheață, există brațe mici sau lame de ejecție. Motorul mașinii de făcut gheață învârte un arbore cu lamele. Acestea scot gheața în găleată sau în coșul de gunoi.

În timp ce arborele se rotește, ridică brațul de închidere în poziția „Off”, împiedicând astfel începerea ciclului de fabricare a gheții.

De îndată ce toată gheața a fost scoasă în recipientul de depozitare, butonul de închidere coboară în poziția „On”. Apoi, ciclul de fabricare a gheții începe din nou, atâta timp cât nu există gheață în calea sa.

Acest proces se aplică și la un frigider Samsung cu aparat de gheață.

Cât timp îi ia unui aparat de gheață Samsung să facă gheață?

Un aparat de gheață Samsung are nevoie de aproximativ 90 de minute pentru a produce o tavă de gheață. Asta înseamnă că mașina de gheață are nevoie de aproximativ 1 oră și 30 de minute pentru a face aproximativ 10 cuburi de gheață.

Cu toate acestea, dacă frigiderul este nou, mașina de gheață are nevoie de mai mult timp pentru a produce gheață. După instalarea acestuia, aparatul are nevoie între 6 și 12 ore pentru a face gheață suficient de bună pentru a fi consumată.

Între aceste ore, aparatul de gheață poate produce gheață, dar este important să o aruncați la gunoi, deoarece este doar un test de funcționare. Așadar, gheața nu este bună pentru consum. De fapt, aruncați primele 3 tăvițe de gheață din aparat.

Samsung Ice Maker nu se umple cu apă pentru a face gheață – Soluții

Dacă un aparat de gheață Samsung nu se umple cu apă pentru a face gheață, verificați supapa de admisie a apei. Acest lucru se datorează faptului că supapa se deschide pentru scurt timp pentru a permite apei să intre în matrița de gheață în timpul ciclului de fabricare a gheții.

Deci, dacă aparatul de gheață nu are apă în el, ar putea însemna că presiunea apei nu este suficientă pentru ca supapa să se deschidă sau că aceasta este defectă.

Verificați presiunea apei alimentate la aparatul de gheață. Ar trebui să fie de cel puțin 20psi. Orice valoare mai mică nu va permite funcționarea supapei. Creșteți presiunea dacă este mai mică decât aceasta, astfel încât supapa să poată funcționa bine.

Dar dacă presiunea este bună, testați alimentarea cu energie a solenoidului supapei. Dacă solenoidul primește suficientă energie și totuși aparatul de gheață nu se umple cu apă pentru a face gheață, înlocuiți supapa de admisie cât mai curând posibil.

Mașina de gheață însăși ar putea fi deteriorată. Dar aflați dacă toate piesele sale sunt în stare bună de funcționare înainte de a înlocui aparatul de gheață. Un aparat de gheață deteriorat ar putea să aibă scurgeri și să nu se umple niciodată cu apă pentru a face gheață.

Recapitulare

Dacă frigiderul tău Samsung nu face gheață, există pași simpli de urmat pentru a-l repara. Nu scoateți încă armele mari până nu încercați unii sau toți pașii din acest ghid.

Cu toate acestea, atunci când le încercați și unitatea tot nu face gheață, contactați centrul de service Samsung pentru a depune o reclamație și a solicita service. Efectuarea acestui pas este deosebit de importantă dacă frigiderul se află încă în garanție activă.

Ca o alternativă, discutați cu noi chiar aici. Avem tehnicieni calificați în domeniul frigiderelor care sunt gata să vă ofere răspunsurile de care aveți nevoie.

Opriți-vă! Dacă frigiderul dvs. Samsung nu produce gheață și doriți să îl verificați, deconectarea frigiderului de la curentul electric este primul pas în siguranță. Prin urmare, asigurați-vă că îl deconectați de la priza de perete dacă aveți de gând să reparați orice parte a aparatului de gheață.

Cu toate acestea, dacă aveți de gând să remediați probleme, este posibil să fie necesar să îl lăsați conectat la electricitate. Luați însă măsuri de precauție pentru a vă menține în siguranță.

Dacă aveți mănuși de lucru, purtați-le ca un strat suplimentar de protecție, în special împotriva părților ascuțite ale aparatului de gheață sau ale frigiderului.