O eroare a aparatului de gheață Samsung nu este neobișnuită, dar poate fi un deranj. Prin urmare, acest articol detaliază ce trebuie să faceți atunci când există o eroare a mașinii de gheață.
Codurile de eroare ale aparatului de gheață Samsung – Soluție rapidă
Următoarele sunt coduri de eroare comune cu un aparat de gheață Samsung și cum să le reparați rapid:
1. 8E
Acest cod de eroare indică faptul că ceva nu este în regulă cu senzorul aparatului de gheață din compartimentul congelator.
Pentru a o repara, scoateți sertarul compartimentului de congelare. Scoateți capacul aparatului de gheață prinzându-l de ambele părți și mișcându-l ușor pentru a-l desprinde de aparatul de gheață.
În continuare, scoateți cele două șuruburi care țin aparatul de gheață în poziție cu ajutorul unei șurubelnițe Philips. Acum, prindeți aparatul și trageți-l spre ușa congelatorului pentru a-l elibera.
Odată eliberat, veți descoperi că există un fascicul de cabluri care îl împiedică să se elibereze complet. Deconectați cablajul și scoateți complet ansamblul aparatului de gheață din compartiment.
Folosind o șurubelniță cu cap plat, eliberați suportul care ține senzorul în poziție. Deconectați senzorul de la locul său și instalați-l pe cel nou.
Acum, refaceți pașii pentru a repara totul la locul său. După aceasta, verificați dacă aparatul de gheață funcționează corect.
Dacă nu sunteți sigur că puteți repara singur acest lucru, apelați la un agent de reparații frigidere pentru a verifica senzorul și a-l înlocui dacă este necesar.
2. 14E
Acest cod indică faptul că există o eroare la senzorul aparatului de gheață. Pentru a o remedia, înlocuiți senzorul. Dar, dacă nu sunteți sigur de repararea acestuia, contactați Samsung pentru a solicita service sau apelați la un agent de reparații independent pentru a-l repara.
3. 39E, 39C
Aceste coduri înseamnă că aparatul de gheață are o eroare de funcționare. Ar putea însemna că ansamblul aparatului de gheață este defect și trebuie înlocuit sau că unele piese au cedat, ceea ce înseamnă, de asemenea, că aparatul de gheață trebuie înlocuit.
4. 40E, 40C
Ventilatorul din camera de gheață are o eroare dacă acest cod apare pe afișaj. Pentru a o remedia, înlocuiți ventilatorul camerei de gheață.
Pentru început:
Pasul 1
Dezghețați forțat unitatea, astfel încât gheața din jurul aparatului de gheață să se topească și să vă ofere acces ușor la aparatul de gheață. Combinația de butoane pe care trebuie să o folosiți va depinde de modelul de frigider Samsung pe care îl dețineți. Dar multe modele au butoane Fridge (Frigider) și Energy Saver (Economizor de energie).
Prin urmare, apăsați ambele butoane în același timp și mențineți-le apăsate timp de aproximativ 8 secunde. Apoi, apăsați butonul Fridge (Frigider) până când pe afișaj apare Fd, ceea ce înseamnă dezghețare forțată. Bipul continuu indică faptul că aparatul se dezgheață.
Lăsați ciclul de dezghețare să se desfășoare timp de aproximativ 10 minute înainte de a scoate aparatul din acest mod. Pentru a face acest lucru, apăsați aceleași butoane pentru aceeași perioadă de timp ca și înainte. Apoi, apăsați butonul Fridge (Frigider) până când afișajul este gol și semnalul sonor se oprește.
Pasul 2
În continuare, deconectați frigiderul de la priza de perete sau declanșați întrerupătorul de circuit. Apoi, scoateți găleata de gheață și verificați dacă mai există gheață în compartimentul de gheață. Dacă există, lăsați ușa unității deschisă pentru ca aceasta să se topească.
Nu folosiți nicio sursă de căldură, cum ar fi un uscător de păr sau un pistol de căldură. Oricare dintre acestea ar putea topi plasticul din compartiment și ar putea deteriora unitatea iremediabil.
Pasul 3
După aceasta, scoateți aparatul de gheață. Cu o șurubelniță Philips, îndepărtați șurubul Philips care ține în poziție capacul carcasei de sârmă. Apoi, trageți capacul înainte spre dumneavoastră; astfel îl eliberați. Apoi, ridicați-l pentru a-l scoate din drum.
Scoateți cablul din partea laterală a compartimentului. Apoi, apăsați în jos pe clema de prindere de pe fasciculul de cabluri pentru a-l elibera din carcasă.
Pasul 4
Folosind aceeași șurubelniță Philips, îndepărtați șurubul care ține în poziție tava pentru conducta de gheață. Cu o șurubelniță cu lama plată, deplasați ușor tava spre dreapta, astfel încât să o puteți trage în jos cu șurubelnița. Faceți acest lucru cu grijă și cu delicatețe, deoarece tava poate fi rigidă și orice forță poate provoca crăparea ei.
Mutarea tăvii din drum expune serpentina de sub aparatul de gheață. Cu ajutorul șurubelniței cu lama plată, trageți ușor bobina în jos suficient de mult pentru a putea glisa aparatul de gheață din partea de sus a acestuia. Faceți acest lucru cu atenție pentru a nu perfora bobina.
După aceasta, eliberați clema din partea de sus a aparatului de gheață care îl blochează în poziție. Apoi, trageți aparatul de gheață în jos și în afară pentru a-l scoate din unitate. Cu toate acestea, eliberarea aparatului de gheață va depinde de modelul pe care îl aveți.
Pasul 5
Apăsați în jos pe clema cablajului pentru a elibera cablajul și a-l scoate. Îndepărtați motorul burghiului prin împingerea clemei de blocare în sus cu o șurubelniță cu lama plată. Apoi, apucați lama din față și trageți-o ușor.
Împingeți părțile laterale ale compartimentului aparatului de gheață, astfel încât ansamblul motorului de aspirație să nu se agațe acolo.
În continuare, scoateți cele 3 cabluri și prindeți ferm firul pentru a-l îndepărta din clemele de fixare.
Pasul 6
Ridicați partea ventilatorului care nu are filele, asigurându-vă că firele nu se agață de nimic în timp ce scoateți ventilatorul.
Luați noul ventilator și introduceți firele. Apoi, puneți ventilatorul sub filele de fixare, împingând în jos pe partea care nu se află sub file. Acum, introduceți firele de-a lungul părții laterale a motorului fără fir în cleme, urmărind traseul pe care l-ați urmat mai devreme.
Reconectați cablurile la fișa centrală și începeți să reasamblați motorul de aspirație și aparatul de gheață în compartiment.
Notă: Asigurați-vă că obțineți motorul de ventilator potrivit în funcție de modelul de frigider Samsung pe care îl dețineți.
Eroare de senzor Samsung Ice Maker – Ce trebuie făcut
Dacă pe afișajul aparatului apare codul de eroare 2 sau 14E, înseamnă că senzorul aparatului de gheață are o eroare.
Pentru a o repara, pur și simplu înlocuiți senzorul care se află de obicei în interiorul aparatului de gheață. Scoateți aparatul de gheață din compartimentul său și scoateți suportul senzorului pentru a descoperi senzorul.
Este posibil ca suportul care fixează senzorul să se fi rupt. În acest caz, senzorul ar putea cădea în aparatul de gheață și ar putea fi strivit în procesul de fabricare a gheții, ceea ce ar duce la apariția erorii.
Asigurați-vă că achiziționați senzorul de gheață potrivit pentru modelul de frigider pe care îl dețineți. Căutați piese de schimb folosind numărul de model, astfel încât să puteți alege dintre opțiunile potrivite.
Recapitulare
Un aparat de gheață Samsung, la fel ca multe alte aparate de gheață, poate dezvolta diferite erori. Dar, de obicei, acestea sunt ușor de remediat. De fapt, în unele cazuri, resetarea sau testarea aparatului de gheață rezolvă eroarea sau defecțiunea.
Cu toate acestea, dacă constatați că eroarea aparatului de gheață Samsung nu se remediază după depanare și înlocuirea oricărei piese defecte, contactați centrul de service Samsung pentru a solicita service.
Pentru a înlocui senzorul aparatului de gheață, nu uitați să deconectați frigiderul de la priza de perete sau să închideți întrerupătorul de circuit. Acesta este un prim pas important pentru siguranță.
Ghiduri Similare: