Congelatorul dumneavoastră Samsung a încetat să mai funcționeze? Există câteva motive pentru care se întâmplă acest lucru. Acest articol le discută și cum să le remediați.
Congelatorul Samsung a încetat să mai funcționeze – Soluții
Dacă constatați că un congelator Samsung a încetat să mai funcționeze, inspectați următoarele și remediați orice defecțiune:
1. Cablu de alimentare
Asigurați-vă că cablul de alimentare este conectat corect la priza de perete. Dacă este slăbit, congelatorul nu va funcționa. Așa că scoateți-l din priză și conectați-l din nou, de data aceasta complet și corect. Apoi, verificați congelatorul pentru a vedea dacă funcționează.
În cazul în care cablul este conectat în mod corespunzător, dar congelatorul nu funcționează, verificați dacă cablul nu este deteriorat sau ars. Acest lucru este necesar mai ales dacă a avut loc recent o supratensiune sau o pană de curent.
Pentru a verifica funcționalitatea cablului, conectați la priză un alt aparat cu aceeași capacitate de tensiune. Dacă acesta funcționează bine, atunci cablul ar putea fi deteriorat. Dar dacă nu funcționează, înseamnă că priza de perete nu funcționează corect. Este posibil să trebuiască să o schimbați sau să mutați congelatorul.
Notă: Dacă nu puteți ajunge la priza de perete, închideți întrerupătorul de circuit pentru acea parte a casei. Făcând acest lucru deconectați alimentarea cu energie electrică a congelatorului.
2. Setarea temperaturii
Setarea corectă a temperaturii pentru un congelator Samsung este de 0 grade Fahrenheit. Prin urmare, verificați setarea pentru a vă asigura că este la punctul corect. Este posibil ca dumneavoastră sau altcineva să o fi mutat din greșeală într-un punct mai înalt.
Dacă îl ridicați la mai mult de 10 grade Fahrenheit, congelatorul va avea dificultăți în a rămâne rece. În timp, va da impresia că nu mai funcționează.
3. Garnitura ușii
Acesta este, probabil, unul dintre cele mai probabile motive pentru care un congelator nu mai funcționează. În cazul în care garnitura este slabă sau slăbită, congelatorul nu va rămâne rece. Cu timpul, acesta va deveni doar o cutie.
Pentru a testa garnitura, treceți mâna de-a lungul marginii ușii congelatorului. Nu ar trebui să simțiți niciun fel de aer rece, oricât de nesemnificativ, care să iasă din congelator. Deci, dacă simțiți, este clar că garnitura nu etanșează bine și trebuie înlocuită.
O altă modalitate de a testa este să închideți ușa unității pe orice bancnotă de un dolar. Din cauza ratei ridicate de compresie, nu ar trebui să puteți scoate deloc bancnota dacă garnitura funcționează bine. Dar dacă scoateți bancnota, înlocuiți garnitura, deoarece nu mai etanșează bine.
4. Compresor
Ascultați sunetul compresorului. Dacă există un zumzet, înseamnă că compresorul funcționează bine. Dar dacă bâzâitul este greoi sau prea puternic, înseamnă că ceva nu este în regulă cu compresorul.
Iar dacă nu se aude niciun sunet, deconectați unitatea de la alimentare și conectați-o din nou. Lăsați puțin timp pentru ca compresorul să pornească din nou și să funcționeze, astfel încât să vedeți dacă funcționează acum.
Dacă în continuare nu se aude niciun sunet, contactați centrul de service Samsung și raportați problema. Puteți, de asemenea, să solicitați unui tehnician certificat și calificat în domeniul electrocasnicelor să remedieze problema. Avem aici câțiva cu care puteți discuta pentru a rezolva problema.
Dacă nu sunteți un tehnician autorizat pentru aparate, nu puteți scoate compresorul pentru a efectua un test pe acesta. Este împotriva legii, deoarece implică utilizarea de tensiune.
5. Tabloul de comandă principal
Acesta este creierul unității și dacă există arsuri la punctele de lipire, înseamnă că este deteriorat. Înlocuiți-l și vedeți dacă congelatorul începe să funcționeze din nou.
Roagă un tehnician de aparate electrocasnice să depaneze și să repare placa dacă nu ești sigur că o vei face singur.
Dacă aparatul este un frigider-congelator și frigiderul funcționează bine, iar congelatorul nu, atunci inspectați următoarele piese:
6. Serpentinele evaporatorului
Îndepărtați panoul interior din spate al secțiunii congelatorului și uitați-vă la bobine. Acestea ar trebui să fie reci, dar nu înghețate sau înghețate. Dacă există gheață pe ele, oricât de mică ar fi, va trebui să o dezghețați.
Pentru a face acest lucru, deconectați frigiderul-congelator de la curent și deschideți ușa congelatorului. Scoateți fiecare produs perisabil și depozitați-l în altă parte, de preferință în alt congelator. Pregătiți prosoape și tigăi pentru a șterge apa care se scurge în timpul procesului de dezghețare.
Dați congelatorului timp să se dezghețe, astfel încât gheața acumulată pe serpentine să se topească complet. Când acest lucru este făcut, curățați congelatorul până când acesta este complet uscat. Nu-l reconectați la curent când încă există umiditate în interiorul congelatorului pentru a evita acumularea rapidă de îngheț.
Cu toate acestea, este important să efectuați o diagnosticare a încălzitorului de dezghețare, deoarece acesta este aproape de serpentine. Luați un multimetru și testați încălzitorul pentru a vedea dacă există vreo continuitate. Acest lucru vă va spune dacă încălzitorul trebuie înlocuit sau nu.
Dacă încălzitorul funcționează bine, testați temporizatorul de dezghețare. Localizați-l pe frigiderul dvs. congelator Samsung, de obicei în interiorul carcasei de control al temperaturii de pe acoperișul interior al secțiunii frigiderului. Rotiți-l până când acesta face clic și congelatorul începe să se dezghețe.
Acesta este un indiciu că temporizatorul este probabil defect și ar trebui înlocuit. Pentru a vă asigura de două ori mai mult, lăsați dezghețul să ruleze întregul ciclu și așteptați ca temporizatorul să se declanșeze. Dacă acest lucru nu se întâmplă după 30 de minute, înlocuiți temporizatorul.
Puteți verifica, de asemenea, termostatul de dezghețare și placa de comandă a dezghețării, deoarece oricare dintre ele ar putea fi defectă. Înlocuiți-le dacă sunt.
O funcționare defectuoasă a sistemului de dezghețare este motivul pentru care există o acumulare de gheață pe serpentinele evaporatorului. Iar dacă serpentinele au gheață, acestea nu pot răci aerul pe care ventilatorul îl trece peste ele. Ca urmare, nu va exista aer rece pentru congelator, ceea ce îl va face să pară că nu funcționează.
7. Ventilatorul evaporatorului
Testați motorul ventilatorului evaporatorului. Acesta se va opri automat din funcționare odată ce deschideți ușa congelatorului și va porni din nou atunci când întrerupătorul ușii este activ, chiar dacă ușa este încă deschisă.
Dar dacă motorul nu funcționează după ce întrerupătorul ușii devine activ, deschideți panoul interior din spate al congelatorului și scoateți ventilatorul. Testați motorul pentru continuitate pentru a vă asigura că este defect. Dacă nu există continuitate, înlocuiți motorul.
Asigurați-vă că lamele se învârt corect și liber. Dacă se formează gheață în jurul ventilatorului, dezghețați-o și verificați sistemul de dezghețare.
Ventilatorul evaporatorului se asigură că în congelator circulă aer rece. Acesta duce aerul peste serpentinele de răcire sau de evaporare. Iar când aerul devine rece, îl trece în jurul congelatorului.
Acum, dacă motorul sau chiar lamelele nu funcționează bine, nu va exista aer rece. În consecință, congelatorul nu va funcționa.
8. Serpentinele condensatorului
Există o mică șansă ca serpentinele murdare ale condensatorului să reducă capacitatea de răcire a congelatorului. Dar acest lucru va afecta și frigiderul. Cu toate acestea, pentru a fi în siguranță, inspectați bobinele și curățați-le dacă sunt vizibil murdare. Asigurați-vă că le curățați bine o dată la șase luni după aceasta.
9. Sistem etanșat
Deși acest lucru nu este obișnuit, se poate întâmpla totuși. Dacă constatați că doar un singur raft din congelator nu se răcește sau există o acumulare de îngheț pe o singură parte a serpentinelor evaporatorului, este un indiciu al unei scurgeri în sistemul etanș.
Numai un tehnician certificat în domeniul frigiderelor poate efectua cu succes o verificare și rezolva această problemă. Acest tehnician este, de asemenea, în cea mai bună poziție pentru a vă sfătui dacă ar trebui să înlocuiți întreaga unitate sau nu.
Frigiderul congelator Samsung a încetat să mai funcționeze – Ce trebuie făcut
Faceți următoarele dacă frigiderul dvs. congelator Samsung tocmai a încetat să mai funcționeze:
1. Verificați cablul de alimentare
Frigiderul-congelator nu poate funcționa dacă cablul de alimentare nu este conectat corect la priza de perete. Prin urmare, verificați cablul și asigurați-vă că este corect în priză.
Deconectați-l de la priza de perete și reconectați-l din nou, asigurându-vă că de data aceasta ați făcut-o corect. Dacă frigiderul-congelator tot nu funcționează, încercați să conectați la priză un alt aparat cu o tensiune de alimentare egală. Dacă problema continuă, resetați întrerupătorul de circuit pentru priza de perete și încercați din nou.
De asemenea, asigurați-vă că priza funcționează bine. Dacă tensiunea de la aceasta nu poate suporta aparatul, este important să o schimbați sau să mutați aparatul. În plus, nu folosiți un prelungitor pentru a conecta frigiderul-congelator.
2. Reduceți temperatura
Reduceți setarea temperaturii pentru ambele compartimente. Acest lucru poate ajuta la repunerea în funcțiune a unității. Cu toate acestea, acest lucru este valabil numai dacă unitatea mai are încă ceva viață.
Scăderea sau reducerea temperaturii poate face ca acesta să funcționeze din nou. Iar dacă se întâmplă acest lucru, va trebui să contactați Samsung sau să cereți unui tehnician calificat pentru aparate să verifice de ce are această problemă de răcire.
3. Modificarea locației
Verificați dacă există vreo sursă de căldură sau raze solare care lovesc direct unitatea. Acest lucru poate face ca frigiderul-congelator să nu mai funcționeze dacă se întâmplă de mult timp. Sistemul de refrigerare se va suprasolicita în încercarea de a menține o temperatură rece și va ceda în cele din urmă.
Mutați unitatea, prin urmare, în altă parte a camerei sau în afara acesteia. Acest lucru este valabil dacă puteți muta frigiderul-congelator. În caz contrar, încercați să reduceți temperatura. Dar dacă unitatea a încetat să mai funcționeze complet, lăsați un tehnician să încerce să o repare pentru dumneavoastră.
4. Verificați compresorul
Dacă nu se aude un zumzet scăzut de la compresor, este posibil ca acesta să fie deteriorat. Dar dacă există un bâzâit, dar nu este neted sau este prea puternic, este posibil să trebuiască să înlocuiți compresorul.
Cu toate acestea, nu puteți face acest lucru singur. Doar un tehnician certificat poate face acest lucru, conform legii. Așadar, contactați Samsung pentru a raporta problema sau discutați cu oricare dintre tehnicienii noștri de aici pentru a o rezolva.
5. Inspectați panoul principal de control
Înlocuiți placa de comandă principală dacă prezintă arsuri, în special la punctele de lipire. Asigurați-vă că achiziționați piesa corectă, folosind numărul de model sau numărul de serie corect.
Notă rapidă
Dacă aveți un congelator Samsung care tocmai a încetat să mai funcționeze, cel mai bine este să contactați mai întâi Samsung pentru a raporta problema. Faceți acest lucru după ce ați verificat dacă există alimentare cu energie electrică, dacă cablul de alimentare nu este deteriorat și dacă priza de perete funcționează bine, precum și întrerupătorul de circuit. Dacă aveți o garanție activă pentru unitate, aceasta va fi fără costuri suplimentare pentru dvs.
Dar dacă nu există garanție și preferați să mergeți independent, discutați cu tehnicienii noștri chiar aici. Aceștia au experiența și expertiza necesare pentru a vă ajuta să rezolvați problema.