Aparatul dvs. de gheață Samsung nu distribuie gheață? Există câteva motive posibile pentru acest lucru, iar acest articol le discută și explică cum să remediezi problema.
Gheața nu se distribuie de la un frigider Samsung – Ce trebuie făcut
Dacă frigiderul Samsung nu distribuie gheață, procedați după cum urmează:
- Verificați găleata de gheață
Asigurați-vă că găleata de gheață are gheață în ea. Dacă nu există gheață în găleată, frigiderul nu poate distribui gheață. Iar dacă există gheață în găleată, dar aceasta este aglomerată sau topită, frigiderul nu o va putea distribui.
Așa că aruncați gheața și dați-i timp aparatului de gheață să facă gheață proaspătă. De data aceasta, asigurați-vă că distribuiți gheața imediat ce este făcută. Și folosiți gheața în mod regulat pentru a preveni aglomerarea.
În plus, atunci când puneți găleata de gheață la loc, asigurați-vă că este așezată corect. În caz contrar, nu va fi gheață în găleată, chiar dacă motorul lucrează pentru a împinge gheața afară. În consecință, frigiderul nu va putea distribui gheață.
- Verificați deschiderea distribuitorului
Scoateți găleata cu gheață și inspectați deschiderea. Este posibil ca bucăți de gheață să se fi blocat în jurul ei și, în timp, să fi înghețat acolo.
Prin urmare, goliți găleata, înlocuiți-o și turnați apă caldă prin deschidere pentru a topi gheața. Când apa curge limpede și liberă, goliți găleata de gheață, uscați-o complet și înlocuiți-o.
- Verificați dispozitivul de blocare pentru copii
Pentru a determina dacă este activată blocarea pentru copii, verificați pictograma de lacăt de pe panoul de control. Dacă aceasta este aprinsă, înseamnă că este activat blocajul. Dozatorul și afișajul se blochează atunci când este activat blocajul pentru copii. Astfel, frigiderul nu poate distribui gheață chiar dacă ar vrea să o facă.
Consultați manualul de utilizare al frigiderului pentru a afla cum să dezactivați blocarea pentru copii pentru modelul dvs.
- Verificați cablajul
Dacă a trebuit să scoateți ușile frigiderului la un moment dat și de atunci unitatea nu a mai putut distribui gheață, verificați cablajul. Iar dacă nu puteți auzi motorul de la mașina de găurit învârtindu-se atunci când încercați să distribuiți gheață, este posibil ca instalația electrică să fie defectă.
Citiți instrucțiunile privind modul de fixare a ușilor din manualul de utilizare al frigiderului pentru a reconecta corect cablajul de cabluri.
- Verificați motorul burghiului
Îndepărtați găleata de gheață și rotiți manual burghiul. Dacă se rotește fără probleme, verificați continuitatea burghiului cu ajutorul unui multimetru. Dacă nu există continuitate, înlocuiți burghiul. Iar dacă motorul are putere, dar nu funcționează, înlocuiți-l.
Dacă ați urmat toți acești pași și totuși frigiderul tot nu poate distribui gheață, contactați centrul de asistență Samsung și solicitați service pentru frigider.
Frigiderul Samsung nu distribuie apă sau gheață – Soluții
Dacă un frigider Samsung nu distribuie apă sau gheață, verificați următoarele piese:
- Supapă de admisie a apei
Asigurați-vă că presiunea apei la supapa de admisie este de până la 20psi. În caz contrar, supapa nu se va deschide pentru a furniza apă în aparatul de gheață. Iar dacă nu există apă în aparatul de gheață sau în frigider, acesta nu va putea să distribuie apă sau gheață.
Reglați presiunea, dacă este scăzută, pentru ca supapa să poată funcționa. Dar dacă presiunea este corectă, verificați continuitatea supapei de admisie cu ajutorul unui multimetru. Înlocuiți-o dacă nu există continuitate.
- Tubul de apă al ușii
Deconectați tubul de la ușă. Îl veți găsi în partea de jos. Apoi, suflați aer în el. Dacă aerul nu trece prin tub, înseamnă că în el este gheață.
Dezghețați gheața folosind apă caldă. Apoi, verificați temperatura din congelator. Ar trebui să fie cel puțin la 0 grade Fahrenheit. Dacă trebuie să o măriți, nu trebuie să depășească 10 grade Fahrenheit. Acest lucru se datorează faptului că, dacă temperatura din congelator este prea scăzută, tubul va îngheța.
- Întrerupător de ușă
Testați întrerupătorul ușii folosind un multimetru pentru a verifica continuitatea. Dacă nu există continuitate nici măcar atunci când comutatorul ușii este activat, înlocuiți comutatorul.
Întrerupătorul oprește distribuitorul de apă și gheață ori de câte ori ușa frigiderului este deschisă. Așadar, dacă întrerupătorul este defect, acesta va opri distribuitorul. În consecință, frigiderul nu va putea distribui apă sau gheață.
- Placa de control a distribuitorului
Înainte de a verifica placa de control, asigurați-vă că ați verificat diferite părți ale distribuitorului pentru a detecta eventualele defecțiuni dacă acesta nu funcționează. Dar dacă întregul sistem a cedat, este probabil ca problema să fie placa de control.
Prin urmare, contactați un agent de reparații frigidere pentru a determina dacă placa de control a dozatorului s-a defectat și pentru a o înlocui în consecință.
- Filtru de apă
În cazul în care filtrul de apă din frigider este vechi sau trebuie înlocuit, acesta poate restricționa modul în care apa curge liber către dozator. De asemenea, poate afecta capacitatea mașinii de făcut gheață de a produce gheață, deoarece apa nu va fi curată.
Înlocuiți filtrul de apă cât mai curând posibil. Și înlocuiți-l la fiecare șase luni pentru a păstra apa pură și pentru ca distribuitorul să funcționeze în mod optim.
- Comutatoare pentru distribuitor
Testați întrerupătoarele cu un multimetru pentru a determina dacă fiecare dintre ele are continuitate. Dacă unul dintre întrerupătoarele distribuitorului este defect, înlocuiți întrerupătorul. Acest lucru se datorează faptului că întrerupătoarele sunt responsabile de trimiterea tensiunii către dozator. Dacă și unul singur se defectează, distribuitorul nu va putea distribui apă sau gheață.
Remedierea oricărei părți defecte a distribuitorului ar trebui să rezolve problema. Dar dacă frigiderul Samsung tot nu poate distribui apă sau gheață, contactați centrul de service Samsung pentru a solicita service.
Notă importantă
Dacă aparatul de gheață Samsung nu distribuie gheață și frigiderul se află încă în garanție activă, solicitați unui agent de reparații Samsung să vină și să remedieze problema de distribuție. Dar dacă problema nu poate fi rezolvată, înlocuiți frigiderul.
Alternativ, discutați cu oricare dintre tehnicienii noștri de aparate pentru a explica problema. Aceștia sunt calificați și au experiența necesară pentru a vă îndruma cu privire la ce trebuie să faceți.
Nu uitați că există unele etape de depanare care necesită scoaterea frigiderului din priză. Dar există și altele care nu necesită ca unitatea să fie scoasă din priză.
Și chiar și atunci când este scos din priză, trebuie să știți că există părți ale frigiderului care rețin curentul pentru o perioadă de timp. Așadar, manevrați unitatea cu grijă.