Dacă aparatul de gheață Samsung a încetat brusc să mai funcționeze, este important să verificați câteva lucruri înainte de a-l arunca. Acest articol vă arată ce trebuie să faceți.
Aparatul de gheață Samsung nu mai functioneaza – Ce trebuie făcut
Procedați după cum urmează dacă constatați că aparatul de gheață al frigiderului Samsung nu mai funcționează:
- Asigurați-vă că este pornit
Verificați dacă pictograma Ice Off este aprinsă sau nu. Dacă este aprinsă, înseamnă că mașina de gheață este oprită și trebuie pornită. Consultați manualul de utilizare pentru modelul de frigider pe care îl dețineți pentru a determina cum să schimbați starea aprinsă a pictogramei.
Modelele de frigidere Samsung cu congelator superior au, de obicei, pictograma Ice On pentru a indica faptul că mașina de gheață este pornită. Prin urmare, asigurați-vă că pictograma este aprinsă ori de câte ori doriți să faceți gheață.
În cazul modelelor de frigidere Samsung care au aparate de gheață duble, fiecare aparat de gheață are propria pictogramă Ice Off (Gheață oprită). Cu toate acestea, există un singur buton care controlează ambele pictograme. Prin urmare, dacă acestea sunt aprinse, apăsați continuu butonul până când niciuna dintre ele nu mai este aprinsă.
Iar pentru modelele Family Hub, accesați aplicația Fridge Manager pentru a activa sau dezactiva funcția.
- Verificați presiunea apei
Dacă aparatul de gheață este pornit și nu funcționează, asigurați-vă că presiunea apei este suficientă. Aparatul de gheață tinde să nu mai producă gheață sau să nu mai funcționeze dacă presiunea este mai mică decât este necesar.
Distribuiți apă într-un pahar și vedeți dacă puteți ajunge până la ¾ din pahar în 10 secunde. Acest lucru vă va spune dacă presiunea este suficientă. Dacă nu puteți obține această cantitate de apă în acest timp, măriți presiunea.
Dar dacă nu sunteți sigur cum să măriți presiunea, apelați la un instalator calificat sau la un agent de reparații frigidere pentru a rezolva problema.
Cu toate acestea, dacă nu iese apă din dozator, verificați conducta de apă din spatele frigiderului. Asigurați-vă că o conectați corect și complet la alimentarea cu apă.
Modelele de frigider RS22T și RS27T au două conducte de apă. Asigurați-vă că nu le încrucișați în timpul conectării. Dacă acest lucru se întâmplă înainte de conectare, funcția de distribuire a apei și chiar a gheții nu va funcționa. Ca urmare, se va părea că aparatul de gheață nu funcționează.
O altă cauză posibilă a presiunii scăzute sau insuficiente a apei este un filtru de apă înfundat. Așadar, dacă filtrul din frigider este mai vechi de 6 luni, înlocuiți-l și vedeți dacă se rezolvă problema.
Cu toate acestea, dacă nu este mai vechi de 6 luni, verificați dacă l-ați instalat corect și dacă este tipul potrivit pentru un frigider Samsung.
Consultați manualul de utilizare pentru instrucțiuni de instalare a unui filtru de apă și înlocuiți-l cu tipul potrivit pentru unitate dacă nu este compatibil.
Presiunea scăzută a apei împiedică supapa de admisie a apei să se deschidă și să permită apei să curgă în aparatul de gheață. Iar dacă apa nu intră în mașina de gheață, aceasta nu va funcționa deloc.
- Inspectați supapa de admisie a apei
În primul rând, asigurați-vă că presiunea apei la supapă este suficientă. Ar trebui să fie de cel puțin 20psi pentru ca supapa să se deschidă pentru a permite apei să intre în aparatul de gheață.
În al doilea rând, dacă presiunea este suficientă, verificați dacă supapa primește energie electrică folosind un multimetru. Cel mai probabil, există curent, dar dacă nu există, găsiți un tehnician care să o repare.
Cu toate acestea, dacă supapa de admisie primește energie și presiunea apei este suficientă, atunci supapa este defectă. Înlocuiți-o cât mai curând posibil.
- Resetați aparatul de gheață
Este posibil ca aparatul de gheață să aibă nevoie de o resetare rapidă sau de un test. Prin urmare, apăsați butonul de testare de pe aparatul de gheață și țineți-l apăsat timp de aproximativ 10 secunde sau până când se aude un semnal sonor.
În funcție de modelul de frigider pe care îl aveți, butonul poate fi pe partea laterală sau pe partea inferioară a aparatului de gheață.
Sunetul vă avertizează că începe testarea aparatului de gheață. De obicei, acesta funcționează timp de aproximativ 6 minute. La sfârșitul testului, ar trebui să se audă un alt semnal sonor, indicând că testul a reușit și că aparatul de gheață este în stare de funcționare corespunzătoare.
Dar dacă nu se aude un al doilea clopoțel sau dacă clopoțelul sună, dar aparatul de gheață nu funcționează, deconectați frigiderul de la priza de perete sau deconectați întrerupătorul de circuit pentru acea parte a casei.
După două minute, conectați-l din nou la priză sau porniți întrerupătorul de circuit. Verificați dacă apar coduri de eroare pe afișaj. Apoi, încercați să efectuați din nou testul.
Dacă problema continuă, contactați centrul de service Samsung pentru a solicita service. Ca alternativă, apelați la un tehnician certificat de reparații frigidere pentru a verifica mașina de gheață, a găsi defecțiunea și a o remedia.
- Verificați ansamblul de fabricare a gheții
Mașina de gheață în sine ar putea fi defectă, ceea ce ar putea face ca aceasta să nu mai funcționeze. Dar pentru a decide acest lucru, asigurați-vă că toate celelalte componente de susținere sunt în stare de funcționare corespunzătoare.
În acest caz, verificați dacă există defecțiuni la componentele individuale ale aparatului de gheață. Iar dacă una dintre ele este defectă, poate însemna înlocuirea întregului ansamblu.
Acest lucru se datorează faptului că este dificil de găsit piesele individuale ale aparatului de gheață. Așadar, pentru a o repara, înlocuiți aparatul în întregime.
Notă importantă
Aparatul de gheață ar putea fi înghețat, ceea ce ar putea duce la oprirea funcționării acestuia. Prin urmare, asigurați-vă că ați verificat dacă există gheață în interiorul și în jurul aparatului de gheață înainte de a decide că acesta a cedat.
Dacă aparatul de gheață Samsung a cedat și l-ați resetat în încercarea de a-l repara, lăsați-l aproximativ 24 de ore după resetare pentru a vedea dacă începe să funcționeze.
Acest lucru înseamnă că, chiar dacă nu mai funcționează imediat după resetare, nu este un indiciu că mașina de gheață a renunțat definitiv.
Asigurați-vă că contactați Samsung dacă frigiderul dvs. are vreo problemă tehnică, mai ales dacă unitatea este încă în garanție activă. Vă economisește timp și bani.
Cu toate acestea, aveți opțiunea de a apela la un tehnician certificat. Avem unii ușor de găsit aici pentru a vă ajuta cu orice problemă de aparatură pe care o aveți.
Nu uitați să deconectați frigiderul de la priza de perete sau să opriți întrerupătorul de circuit înainte de a lucra la unitate. Aceasta previne electrocutarea accidentală sau posibilele deteriorări ale unității.